Czy Twoje dziecko osiągnęło rozwojową gotowość do osiągnięć szkolnych? W ostatnim czasie Ty i Twoje dziecko dużo czasu spędziliście razem, w domu. Zaangażowałeś się w zdalne nauczacie, stałeś się niejako nauczycielem wspomagającym swojego dziecka. W tym okresie mogłeś w pełni zobaczyć, jak radzi sobie podczas lekcji, kiedy jest zmuszone, by siedzieć kilka godzin przy biurku. Mogłeś podpatrzeć, jak radzi sobie z presją czasu, stresem i koncentracją uwagi. Być może już wcześniej zauważyłeś pewne nietypowe formy zachowania dziecka w czasie odrabiania zadań domowych i próbowałeś namawiać je, by korygowało te zachowania. Jednak zarówno Twoje, jak i jego wysiłki okazały się daremne.
Zastanawiasz się dlaczego? Problem może być związany z pierwotnymi odruchami INPP, które w odpowiednim czasie nie zostały wygaszone i zastąpione przez małą i wielką motorykę.
Jeśli Twoje dziecko:
- w czasie pisania przybiera dziwne pozycje
- dziwacznie trzyma długopis
- stale gubi się w przepisywaniu z tablicy, z zeszytu, książki
- ma dysgraficzne pismo i zmienia kąt nachylenia pisma
- ma trudności w prawidłowym rysowaniu podstawowych figur geometrycznych
- łatwo się dekoncentruje
- nie potrafi powstrzymać się od mówienia
- zagryza ołówki, sznureczki, paznokcie
- ma trudności z czytaniem i pisaniem
- odwraca i przestawia litery, cyfry i słowa (powyżej 8 roku życia)
- nie rozróżnia lewej i prawej strony – strzałka w lewo w prawo
- ma trudności z odczytem godzin na zegarze analogowym
- ma chorobę lokomocyjną
- ma lęk przestrzeni
- ma trudności z utrzymaniem równowagi – deska do balansowania
- ma problem z nauką pływania, łapaniem piłki
- „Pisze ustami, mówi rękoma” – głoskuje i literuje
- nie potrafi nauczyć się nazw miesięcy, dni , określeń czasu (wczoraj, za tydzień, pojutrze itp.)
- ma trudności w nauce gramatyki i ortografii
- ma trudności w czynnościach manualnych
- ma problemy z przetwarzaniem słuchowym
- ma problem z prawidłową pracą oczu, np. przysłania jedno oko włosami lub ręką
- je niechlujnie
Zapraszamy na bezpłatną konsultację w celu rozpoznania przyczyn opisanych trudności!
Jeśli zaobserwowałeś któreś z powyższych zachowań u swojego dziecka lub jeśli niepokoi Cię ogólnie jego zachowanie i pojawiające się problemy, umów się do naszej Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej i uzyskaj diagnozę!
Zapraszamy wszystkich rodziców dzieci, które uczęszczają się do szkoły lub dopiero zaczynają edukację szkolną do wykonania testów INPP. Wymuszają one wykonanie ruchów, w czasie których terapeuta ocenia u pacjenta ważne elementy, takie jak: planowanie ruchu, koordynacja, funkcjonowanie układu proprioceptywnego oraz równowaga.
Pierwszy alfabet, którego uczy się dziecko – ABC – własnego ciała – to fundament, na którym budowane jest uczenie się poznawcze oraz sposób, w którym jest wyrażane.
A uwaga + B równowaga + C koordynacja = rozwojowa gotowość do osiągnięć szkolnych
Diagnoza opiera się na szczegółowym wywiadzie, wypełnieniu kwestionariusza INPP oraz całej baterii testów oceniających szczegółowo rozwój fizyczny dziecka. Diagnozę wykonujemy u dzieci od 5,5 roku życia. Składa się ona z 3 spotkań (każde trwa 1h) – dwa diagnostyczne oraz jedno z przekazaniem raportu z wynikami oraz ewentualnym instruktażem dotyczącym rozpoczęcia terapii/ zestawem ćwiczeń do wykonywania w domu. Postępy w terapii i modyfikację ćwiczeń przeprowadzane są co około 8 tygodni – pod warunkiem regularnego wykonywania ćwiczeń w domu. Wizyta kontrolna trwa około 45 – 60 minut.
Ceny sprawdź tutaj!
Szczegóły i zapisy:
Mariola Kocjan, terapeuta odruchów INNP, pedagog specjalny
biuro@marko-bajkowakraina.pl
biuro@poradniatutti.pl
tel.: +48 500 482 290 | +48 883 990 399